Egy időben nagy divat volt, hogy a cégek mindenféle logózott ajándék segítségével próbálták magukat reklámozni. Mára ez egy kicsit alábbhagyott, most már nem jellemző, hogy minden zsebem, táskám és szekrényem tele van logózott tollakkal, matricákkal, hűtő mágnesekkel, meg ki tudja még mivel.
Úgy gondolom, ennek oka nem az, hogy egy logózott ajándék ne lenne jó marketingfogás, hanem az, hogy a pár forintos gagyi dolgok inkább negatívan hatnak, mint pozitívan, a kicsit drágább, magas minőségű tárgyakra pedig sok cég, sajnos, sajnálja a pénzt.
Pedig, egy minőségi toll, ha nem is márkás, de olyan, ami szép és jó vele írni, mindenkinél ott van, nap, mint nap. De egy jó minőségű póló, mondjuk csak egy pici logós hímzéssel a karján, vagy egy jó kis sapka, ami nem megy tönkre két hét alatt és érezhetően minőségi, igen is nagyon jó marketing fogás. És ha megnézzük, mennyibe kerül egy újsághirdetés, vagy tévéreklám, akkor ezek nagyon is olcsóak.
A logózott tárgyak, marketingfogásként még a mai napig is nagyon jók, de ma már oda kell figyelni arra, hogy hasznos és minőségi tárgyat adjunk, mert a környezettudatos világban egy gagyi, használhatatlan dolog sokszor negatív eredményt hozhat.